Wyniki badania „Wpływ szybkości stron WWW na zachowania internautów” na reprezentatywnej grupie Polaków.
Poniżej znajdują się wyniki badania, którego celem było dowiedzieć się jak Polacy podchodzą do wolno działających stron internetowych – jakie mają oczekiwania co do czasu ładowania się strony oraz jak reagują na wolno działające strony. To pierwsze i – póki co – jedyne badanie tego typu przeprowadzone na Polskich internautach.
INFO: Badanie zostało przeprowadzone na reprezentatywnej grupie Polaków (16+) na zlecenie serwisu JakWybraćHosting.pl przez agencję badawczą SW Research techniką CAWI na próbie N=1011 w październiku 2022 r.
Zapraszam do szerokiego wykorzystywania wyników badania w celu szerzenia świadomości na temat wpływu szybkości i wydajności stron internetowych na biznes online. Wszystkie materiały – (infografiki, dane, tabele itd.) można wykorzystywać na stronach, blogach, w artykułach, prezentacjach, ofertach, mediach społecznościowych czy własnych badaniach, podając jako źródło serwis JakWybracHosting.pl wraz z aktywnym linkiem.
Waga problemu
Pytanie: Jak ważne jest dla Ciebie, aby odwiedzane przez Ciebie strony internetowe ładowały się szybko?
ODPOWIEDŹ | % |
---|---|
Mało ważne | 2,1% |
Średnio ważne | 15,2% |
Bardzo ważne | 82,7% |
Wpływ na decyzje i zachowania
Pytanie: Jak wolno ładująca się strona WWW sklepu czy firmy wpływa na Twoje zachowanie? (pytanie wielokrotnego wyboru)
ODPOWIEDŹ | % |
---|---|
Jestem mniej skłonny/a do dokonania zakupu czy skorzystania z usług | 45,3% |
Jestem mniej skłonny/a do powrotu na tę stronę w przyszłości | 50,8% |
Jestem mniej skłonny/a do polecenia tej strony innym | 38,7% |
Żadne z powyższych | 9,6% |
Maksymalny czas oczekiwania na załadowanie się strony
Pytanie: Jak długo jesteś skłonna/y czekać na załadowanie się strony internetowej nim ją porzucisz?
ODPOWIEDŹ | % |
---|---|
Mniej niż 1 sekundę | 2,9% |
1–5 sekund | 30,4% |
6–10 sekund | 26,5% |
11–15 sekund | 15,7% |
16–20 sekund | 7,2% |
Więcej niż 20 sekund | 8,8% |
Nie wiem/ trudno powiedzieć | 8,5% |
Wyniki badania – podsumowanie i infografika
Poniżej infografika podsumowująca najważniejsze wyniki z badania:
Źródło: https://jakwybrachosting.pl/